BUTIKKENE VÅRE
Manglerud senter Hovedbutikk
Telefon: 22 26 08 00

Lagunen Storsenter i Bergen
Telefon: 55 13 75 55

Farmandstredet i Tønsberg
Telefon: 33 36 79 90

Sandvika Storsenter i Bærum
Telefon: 67 54 01 07

Besøk oss gjerne på Facebook



VÅRE KJØPSBETINGELSER:


Tusen takk for at du vil handle hos oss!

Vår minimumsordre er kr. 199,-

 

LEVERING: 

Vi sender så raskt som mulig, normalt samme dag eller dagen etter bestilling.

Leveringstid er ca 2-5 hverdager i Norge (ikke medregnet lørdag & søndag), fra varen er sendt med posten. 

Du vil motta sms eller epost automatisk fra posten når varen er sendt til deg.

Det må påregnes noe ekstra leveringstid i forbindelse med hektiske perioder som for eksempel til Halloween, Karneval og Jul.


Vårt personale pakker web-bestillinger innimellom kundene i våre butikker, og de bestreber seg å få bestillingen din ut til deg så raskt som mulig. 

Vi pakker våre nettordre fortløpende hele dagen frem til butikkenes stengetid klokken 21.00

Vi sender kun til adresser i Norge.

Sendinger til Svalbard behandles som fastlandsendinger (altså full moms og normal porto, men ingen svalbardtillegg :-)

Vi leverer ikke varer ut av Norge. (NO EXPORT OUTSIDE NORWAY).


NB!

Noen varer, spesielt sesongvarer kan dessverre være utsolgt eller utilgjengelig for oss, selv om de er mulig å bestille i vår nettbutikk.

Spesielt gjelder dette typiske produkter du finner under kategoriene Halloween og Jul.

Vi forbeholder oss da rett til å endre bestillingen og justerer kjøpesummen nedover til korrekt beløp etter hva som blir levert. Vi restnoterer ikke.

Husk at vi prøver alltid å ringe deg hvis vi får utfordringer med din bestilling.

Får vi ikke tak i deg innen rimelig tid prioriterer vi å sende varene ut, da vi vet av erfaring at kundene ofte trenger produktene innen en viss tid.


VARSEL OM HENTING:

Posten sender deg automatisk SMS, eller e-mail til mobilnummeret/e-mail adressen du har tastet inn i bestillingen, når sendingen er klar til å hentes på ditt lokale postkontor.

Husk ditt ordrenummer ved all henvendelse til oss.


BESTILLING MED TIDSFRIST:

Ønsker du levering innen en viss tid, må du selv ta risikoen for at postgang og behandlingstid kan trekke ut.

Vi GARANTERER IKKE levering med datofrist.

Er du sent ute MÅ du selv bære risikoen. Bestill derfor i god tid!


Vi strekker oss alltid så langt det er mulig, 

Postgangen er derimot utenfor vår kontroll. Vi aksepterer IKKE returer med begrunnelsen at varen kom for sent.

Derfor må man alltid ta hensyn til postgang før du bestiller på internett, og være villig til å bære risikoen for postgang eller andre uforutsette hendelser som forsinker din levering. Vi sender alle våre varer fra lager i Norge, derfor er selve leveringstiden vesentlig kortere enn varer som importeres og skal gjennom norsk toll og utenlandsk postgang.


Har du dårlig tid? 

Ring en av våre butikker eller bestill ekspressending (kr 399,- ekstra), eller kom å besøk oss i stedet hvis du har mulighet!

Våre butikker er smekk fulle og du får god & kvalifisert hjelp til å finne ditt perfekte kostyme eller gave i vårt enorme sortiment!


FRAKTKOSTNAD & PORTO: 

Kun kr. 79,- i portokostnad for alle! Vi sender fraktfritt når du bestiller for minimum kr 700,-


Ingen forskjellsbehandling eller ekstra gebyrer! 

Kun kr 79,- for alle postnummer i Norge.

Vi sender alle våre pakker med postens servicepakke, eller postens bedriftspakke ekspress.

 

"Ekspress over natten": 

Koster kr. 399,- ekstra. Det er lurt å avtale spesielt pr telefon ved bestilling.

Tlf: 22 26 08 00 Hovedbutikken på Manglerud styrer alle nettbestillingene.

Det er mulig å bestille express over natt på nettsidene, men det smarteste er å snakke med oss først!

Da vet vi om varen er tilgjengelig på lager, og om vi har kapasitet til å sende varen så raskt som du ønsker.

Du velger enkelt "Ekspress over natten" når du skal betale for varene dine i nettbutikkens kasse.

EKSPRESSENDINGER GJELDER IKKE UTLEVERING PÅ LØRDAG / SØNDAG. 


Deadline for ekspressbestilling før en helg er alltid torsdag morgen klokken 0700.

Det lønner seg å bestille flere produkter på samme bestilling for å spare portokostnaden.


BETALING: 

Du betaler sikkert med Faktura, Visa eller Master Card via Klarnas betalingssystem.

Betalingen foregår gjennom en sikker SSL-forbindelse som krypterer din betalingsinformasjon slik at ingen sensitiv informasjon kommer ut.

I noen tilfeller må du også bruke nettbank-kalkulatoren din, da vår server kobler seg opp til din nettbank for autorisasjon på samme måte som en kortautomat i hvilken som helst vanlig butikk. Vi får ikke tilgang til, eller lagrer kredittkortnummer.

 

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og er inkludert MVA.

Det tas forbehold om trykkfeil og Mye Moro AS forbeholder seg retten til å gjøre prisendringer uten varsel.

Vi er svært oppmerksomme på sikkerheten, og når du betaler med kredittkort blir dine kortopplysninger sendt direkte til din banks betalingssystem. Ingen andre kan få tilgang til den informasjonen du skriver inn, all kommunikasjon mellom deg og bankens betalingssystem er kryptert.

Den sikreste løsningen i markedet markedsføres av Visa og MasterCard under navnene Verified by Visa (VbV) og MasterCard SecureCode (MCSC). Løsningen innebærer at partene i kjøpsøyeblikket blir autentisert. Dette betyr at kortholder, i tillegg til å oppgi kortnummer og utløpsdato, må identifisere seg med en kode mottatt fra kortutsteder(banken). Koden kan være et passord eller sikkerhetsløsning som kortholder gjenkjenner fra nettbanken sin.

Hva er CVV2-kode?

Vær oppmerksom på at du må oppgi CVV2-koden som står bakpå ditt kort. Dette er en 3-sifret kode som står til slutt i signaturfeltet, og sikrer at brukeren har et gyldig kort.


Vanlig "feilmelding" ved betaling:

Mottar du en feilmelding eller blir transaksjonen din avvist etter gjentatte forsøk anbefaler vi at du går helt ut av internett og logger deg på igjen etter en liten stund.

Gjør du feil ved inntastingen første gang sperrer vårt sikkerhetsystem tilgangen til vårt betalingsystem av sikkerhetsmessige årsaker. Dette for å unngå forsøk på svindel av både deg som kunde og oss.


Hvis en vare(r) du har bestillt er utsolgt:

Er en vare du har bestillt mot formodning utsolgt, forbeholder vi oss retten til å fjerne varen og det aktuelle beløpet fra bestillingen din.

Får vi ikke tak i deg på telefon eller mail ganske så raskt, sender vi de andre tingene du bestillte. Vi tilstreber oss å finne en vare som fungerer som erstatning, men dette vil vi alltid avklare med deg først. Vi restnoterer ikke, bestill på nytt.

Ring gjerne butikken på Manglerud tlf 22 26 08 00 hvis du er usikker.


Ikke avhentede pakker:

Har du av en eller annen grunn ikke hentet ut pakken din på posten og den er returnert tilbake til oss blir du belastet for utgående porto kr. 139,- samt returporto og vår administrasjonsavgift. Returporto er for tiden minimum kr. 100,- og Administrasjonsavgift kr. 90,-. Dette for å dekke våre kostnader ved uavhentede pakker. Altså minimum porto og administrasjonsavgift på totalt kr. 329,- pr pakke / ordre.


Angrerett av kjøp på internett / utenfor fast utsalgsted: 

Hos www.mye-moro.no har du angrerett på ditt kjøp som er gjort i nettbutikken. 

Ved kjøp over disk i våre faste utsalgsteder (butikker) gjelder forbrukerkjøpsloven i sin helhet. 

Våre butikker har dessverre ikke åpent kjøp.


I nettbutikken kan du også bytte varen innen 14 dager i henhold til angrerettloven, så sant varen er ubrukt og ligger i original forpakning.

Varen må altså være fullt ut salgbar.

Porto og returkostnader må du selv dekke uansett grunn, om du angrer kjøpet eller ønsker å bytte varen.

Om du ønsker å bytte, sender Mye Moro deg en ny vare kostnadsfritt. 

Mye Moro forbeholder seg retten til å ikke ta i mot eller akseptere retur på brukte og eller ødelagte varer, eller forpakninger. 

Alle varer som returneres må være hele, ubrukt og i original forpakning. 

Vi aksepterer under ingen omstendighet pakker sendt i retur pr oppkrav.

 

VIKTIG! 

Intimprodukter som parykker, barter, tenner, sminke, undertøy kan ikke returneres av hygieneårsaker.
 

Produktreturer som ikke godkjennes kastes, vi sender ikke disse tilbake. Er du usikker ta kontakt med oss.

Vær vennlig å ta kontakt med oss på forhånd om du ønsker å returnere varen du har mottatt. Hvis ikke kan returen bli avvist.

Vi dekker ikke returkostnader uansett grunn.

Legg alltid ved en lapp merket med ordrenummer, årsak til retur, ditt navn og kontonummer, men det er ikke nødvendig med angrerettskjema for vår del.


Behov for Angrerettskjema? Følg denne linken og skriv ut:

http://www.regjeringen.no/upload/kilde/bld/skj/2001/0006/ddd/pdfv/285538-skjema_a_-bokmal.pdf
 

 

Reklamasjonsrett:

I henhold til forbrukerkjøpsloven har du to års reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten gjelder kun om du har brukt varen på alminnelig og forsvarlig vis, og ikke selv har forvoldt skade på varen eller brukt den feilaktig. Vær vennlig å ta kontakt med Mye Moro før du returner en vare. Hvis du oppdager feil eller mangler ved forsendelsen, må du omgående ta kontakt med Mye Moro, jfr kundens undersøkelsesplikt.

Hvis du oppdager at en pakke er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen - ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen.


PRISER:

Prisene på kjøpstidspunktet er gjeldende.

Prisene i nettbutikken og de faste kjøpesenterbutikkene kan variere noe avhengig av salgskanal.

Pga blant annet ustabile valutakurser forbeholder vi oss retten til å endre priser på enhver lokasjon uten ytterligere varsel.


Kundens undersøkelsesplikt:

Som forbruker har du også en undersøkelsesplikt av varen / forsendelsen du har bestilt. Mye Moro AS forholder seg til Angrefristloven for kjøp på postordre.

Vi vil gjøre spesielt oppmerksom på at pakker som uansett årsak ikke ankommer kunde innen rimelig tid, har du som kunde plikt til å varsle oss om dette slik at nødvendige tiltak kan effektueres. Vi tar under ingen omstendighet ansvar for pakker som ikke rekker en angitt "tidsfrist" eller uansett grunn returneres til oss. I slike tilfeller blir porto/returporto/administrasjonsgebyr belastet. Restbeløp refunderes tilbake til kunde via Klarna sine betalingsystemer.


EE-ORDNINGEN RETURAVFALL AV ELEKTRONISKE KASSERTE PRODUKTER:

Når du handler elektroniske produkter hos oss i Mye Moro AS vil vi informere at vi er tilknyttet returordning av elektronisk avfall ved El-Retur/Norsirk og betaler avgift på alle våre elektronisk importerte produkter. Jfr Avfallsforskriften av 01.06.2004. Vi tar også selvfølgelig imot tidligere kjøpte elektriske produkter til gjennvinning i alle våre butikker. Tenk på miljøet, ikke la giftstoffene gå rett i naturen!

Mye Moro AS forbeholder seg retten til å endre priser & kjøpsbetingelser løpende uten ytterlig varsel.

Alle bilder presentert på www.mye-moro.no er å betrakte som illustrasjonsfoto. Avvik på levert produkt/forpakning kan forekomme.

Vi forholder oss til våre egne eller leverandørers copyright og registrerte varemerke på alt innhold på Mye Moro AS sine nettsider.

Ulovlig kopiering av tekst, bilder eller annet materiale skal ikke forekomme uten avtale og vår skriftelige tillatelse.


Vanlig stilte spørsmål (FAQ) :


1. UTSOLGT?

Spørsmål:

Er varen utsolgt i alle butikker når det står "utsolgt" på nettet?

Svar:

Ikke nødvendigvis!

Er det utsolgt i nettbutikken betyr det at Hovedlageret og butikken på Manglerud er UTSOLGT.

Sandvika, Farmandstredet, Sørlandssenteret og Lagunen har egen varebeholdning, og det er mulig de har på lager.

Ring i så fall butikken direkte. Telefonnummeret finner du på butikkfanene på førstesiden.

NB! Avdelingene har IKKE mulighet for å sende varer på posten. Kun salg i butikk dessverre.

De har ikke systemer for postforsendelser.


2. BESTILLE FRA ANNEN BUTIKK?

Spørsmål:

Kan jeg bestille direkte fra en annen butikk hvis de har på lager og få tilsendt i posten?

Svar:

Beklager, men det er KUN hovedlageret som håndterer postsendinger.

Våre andre butikker har dessverre ikke systemer eller anledning til å behandle nettbestillinger.


3. BETALING?

Spørsmål:

Sender dere i oppkrav, eller på regning?

Svar:

Ja, vi sender varer med faktura via Klarna. Både til privatpersoner og bedrifter med gyldig organisasjonsnummer. Kreditt godkjennes automatisk av Klarnas kredittopplysningsystem.

Alternativt kan du betale med kort.


4. RETURER?

Spørsmål:

Kan jeg returnere/bytte en vare som jeg har prøvd og som ikke passet?

Svar:

Ja selvfølgelig!

Det er bare viktig at du legger den pent tilbake i pakken, at forpakningen er fullt salgbar og som inneholder alle løse deler. Returporto må du dessverre dekke selv.

Merk at dette ikke gjelder Parykker, Barter, Sminke, Undertøy og Intimprodukter av hygieniske årsaker. Husk å følge våre retningslinjer for en rask returbehandling.

Merk returpakken med vårt ordrenummer som du finner på e-kvitteringen du mottok på mail ved bestilling av varen.


5. BYTTE?

Spørsmål:

Kan jeg bytte en vare som ikke passet?

Svar:

Ja selvfølgelig, men følg retningslinjene for returer (se over). Det mest effektive er å bestille varen på nytt. Vi refunderer når returen er behandlet hos oss. Vil du vente på ny vare bare ved å bytte, tar det lengre tid da varen først skal i retur til oss, behandles og sendes ut på nytt...

Du sparer minst 1 uke på å bestille på nytt!

Husk at kostymer også er laget for å passe de fleste kroppsfasonger, så litt individuell tilpasning med egen nål, tråd og sikkerhetsnål er lurt for et maks resultat!


6. Klikk og hent?

Spørsmål:

Kan jeg bestille på nettet, og hente varen i butikk i stedet, for å spare portokostnaden og tid?

Svar:

Ja, men det er foreløpig KUN mulig i vår hovedbutikk på Manglerud Senter i Oslo. 

Avtal dette med oss, eller skriv det inn i kommentarfeltet til butikken ved bestilling. 

Vi fjerner portoen før du mottar fakturaen.


I september og oktober er det ikke mulig å hente eller reservere varer i noen butikk dessverre pga altfor høy pågang i sesongen til oktoberfest og halloween, det blir bare klabb og babb!


Øvrige butikker har egen varebeholdning som IKKE kan blandes opp mot nettsiden dessverre. Det er Oslo/Manglerud som styrer nettet, og øvrige avdelinger har ingen teknisk mulighet til å medvirke i netthandelsløsningen dessverre.

Uansett er alle butikkene greie med å holde av varer til kundene sine, så det burde ikke være nødvendig hvis ikke du vil være helt sikker på å få varen.

Uansett anbefaler vi sterkt at du ringer og avtaler dette spesielt med aktuell butikk!